Generelle oplysninger

Livingoodies ApS

Bukkeballevej 2c

2960 Rungsted Kyst

Tlf. +45 56 502 803

E-mail: info@livingoodies.dk

Cvr.: 29637652

Etableringsår: 2006

1. Bestilling

At bestille online er den mest sikre og effektive måde for os at håndtere din ordre. Når du bestiller via internet, modtager du en ordrebekræftelse sammen med vores forretningsvilkår via e-mail - såfremt du har opgivet din e-mail adresse korrekt. Dette er bevis på, at din ordre er registreret, samt vores bekræftelse på at der er indgået en aftale om, at vi skal levere varer til dig.

Hvis du vil rette i din ordre, inden den er afsendt fra os, skal du sende os en mail og oplyse hvad du ønsker, der skal rettes: 

  • Vores varer er som udgangspunkt bestillingsvarer, så ønsker du at rette din ordre, er det vigtigt at du hurtigst muligt inden for 2 dage kontakter os inden vi igangsætter produktionen, for at det skal kunne lade sig gøre.
  • Ligeledes, hvis din ordre indeholder lagerførte varer eller udstillingsvarer, er det vigtigt at du kontakter os hurtigst muligt inden vi afsender varen.

2. Priser

Alle priser er i DKK og incl. 25% moms, hvor intet andet nævnes. Der tages forbehold for force majeure.

3. Betaling

Hos livingoodies.dk kan du betale med følgende betalingskort:

Dankort, VISA/Dankort, VISA, VISA Electron, MasterCard og JCB.

Vi opkræver ingen gebyrer for brug af betalingskort. Beløbet hæves først på dit kort, når varen afsendes.

Indtastning af kortoplysninger foregår på en sikker side. Herfra er al kommunikation mellem dig og serveren krypteret med SSL (Secure Socket Layer)-kryptering. Denne kryptering sikrer, at ingen kan aflytte eller opsnappe de informationer, du indtaster.

I betalingsfasen får du opgivet, hvilke varer du har bestilt samt den samlede pris. Når du vælger at gå til kassen, bliver du ført til den sikre side, hvor du skal indtaste følgende:

  • Kreditkortnummer
  • Udløbsdato
  • Kontrolcifre (3 cifre på bagsiden af kortet)
  • Navn på kortet
  • Adresse, postnummer og by
  • Telefonnummer

Herefter trykkes på "Godkend".

Reservation af beløb

Betaler du med et internationalt betalingskort, reserveres beløbet med det samme. Pengene reserveres på dit kort eller konto indtil:

  1. Vi trækker beløbet, når vi sender varen eller
  2. Pengene frigives ifølge aftale med din kortudsteder.

Du kan læse mere om reglerne for dit specifikke kort hos din kortudsteder.

4. Cookies

Vi anvender cookies til at forbedre oplevelsen for vores kunder.  Du kan slette cookies i din Internet browser. Fx. i Internet Explorer 5.4 slettes Cookies under menuen Funktioner - Internetindstillinger - Slet Cookies.

5. Levering

Alle varer undtaget møbler leveres med GLS. Alle møbler leveres after aftale med dig via vores møbelfragtfirma. Priserne afhænger af om det er mindre varer eller møbler, der afsendes. Med GLS er mindsteprisen 60,- og med vores møbelfragtfirma er mindsteprisen 1.000,- afhængig om det er til kantsten, indbæring, etage-levering og lignende. Leveringstiden af lagerførte mindre varer, som afsendes med GLS, er inden for 3-5 dage. Dette gælder også møbler på lager eller udsalgsmøbler. Alle møbler på bestilling leveres inden for 4 - 12 uger.

Vi leverer til følgende lande:

Danmark, Sverige, Norge, Tyskland, UK, Finland, Grønland, Island, Schweiz, Østrig og Frankrig.

Se side med Fragt og levering her

6. Reklamationsret

Købelovens mangelsregler kan finde anvendelse på varekøb, når du handler hos os som forbruger.

Når du handler på livingoodies.dk har du selvfølgelig 24 måneders reklamationsret. Det betyder, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, få pengene tilbage eller et afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation.

Det er et krav, at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke er opstået som følge af en fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd.

Hvor hurtigt skal jeg reklamere?

Vi kontrollerer alle varer inden afsendelse. Skulle der alligevel være fejl ved en ekspedition, skal du reklamere inden for ”rimelig tid” efter, at du har opdaget manglen ved varen. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter at manglen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.

Vi refunderer rimelige fragtomkostninger

Er reklamationen berettiget, refunderer vi naturligvis dine (rimelige) fragtomkostninger.

Varen sendes til:

Livingoodies ApS, Bukkeballevej 2c, 2960 Rungsted Kyst. Du kan også møde op på den angivne adresse og reklamere der.

Vi har brug for følgende information, når du sender varen til os:

Returvarer bedes vedlagt information om dit navn, ordrenummer og hvad der er galt med varen, evt. skrevet på en kopi af fakturaen.

Bemærk! Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav eller lignende.

Husk at sende varen tilbage i forsvarlig emballage, og at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger.

Hvis du handler som erhvervsdrivende, forbeholder vi os retten til at afhjælpe f.eks. i form af reparationer frem for at ombytte.

Service under reklamationsperioden

Ved behov for service, kan du kontakte os på info@livingoodies.dk. Du bedes i den forbindelse have dit faktura/ordrenummer klar. Vi anbefaler derudover at returnere varer til os som PAKKE (ikke som brev) - da du så får en kode, hvormed varen kan følges, og ved bortkomst eller beskadigelse kan transportselskabet gøres ansvarlig. Er der tale om større ting og møbler beder vi dig kontakte butikken vedr. returforsendelse.

7. Fortrydelsesret

Skulle du fortryde købet, har du 14 dages fortrydelsesret, når du handler på livingoodies.dk som forbruger.

Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag du;

  • Har modtaget din vare
  • Får den sidste vare i fysisk besiddelse, når det drejer sig om en aftale om flere forskellige varer, som er bestilt i én ordre, og som leveres enkeltvis
  • Får det sidste parti, eller den sidste del i fysisk besiddelse, når det drejer sig om en aftale om levering af en vare, der består af flere partier eller dele

Du skal inden 14 dage fra modtagelse give os meddelelse om, at du ønsker at fortryde dit køb. Meddelelsen skal gives via mail info@livingoodies.dk eller telefon +45 56 502 803. I din meddelelse skal du gøre os tydeligt opmærksom på, at du ønsker at udnytte din fortrydelsesret. Du kan også vælge at benytte vores standardfortrydelsesformular og sende med retur. Den finder du medsendt din og nederst i dette afsnit om handelsbetingelser

Du kan ikke fortryde ved blot at nægte modtagelse af varen uden samtidig at give os tydelig meddelelse om dette.

Ingen fortrydelsesret

Disse aftaler kan ikke fortrydes:

Levering af varer, som er fremtstillet efter dine specifikationer eller har fået et tydeligt personligt præg.

Returnering

Du skal sende din ordre retur til os uden unødig forsinkelse og senest 14 dage efter, du har meddelt os, at du ønsker at fortryde dit køb. Du skal afholde de direkte udgifter i forbindelse med tilbagelevering af varen. Ved returnering er du ansvarlig for, at varen er pakket forsvarligt ind. Du bærer risikoen for varen fra tidspunktet for varens levering.

Visse varer kan i kraft af deres art ikke returneres med normal post. Dette gælder for alle møbler og havemøbler. Udgifterne for returnering af disse varer forventes at beløbe sig mellem 1.500,- og 2.500,- kr.

Ved returnering vil vi foretrække, at du sender din pakke som PAKKE - da den i så fald vil kunne spores i tilfælde af, at den skulle blive bort. Bemærk, at der kan gå noget tid før pakken registreres hos dit valgte transportselskab.

Varens stand, når du sender den retur

Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på. Med andre ord – du kan prøve varen på samme måde, som hvis du prøvede den i en fysisk butik.

Hvis varen er prøvet udover hvad der er beskrevet ovenfor, betragter vi den som brugt, hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi og i visse tilfælde kan det betyde, at du kun kan få fragtomkostingerne tilbage.

For at modtage hele købsbeløbet retur må du altså gøre det samme, som man kan i en fysisk butik: Du må afprøve varen, men ikke tage den i egentlig brug.

Tilbagebetaling af købsbeløbet

Hvis du fortryder dit køb, får du naturligvis det beløb du har indbetalt til os, tilbage. I tilfælde af en værdiforringelse, som du hæfter for, fratrækkes denne købsbeløbet.

Hvis du benytter din fortrydelsesret, refunderer vi alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (dog ikke ekstraomkostninger som følge af dit eget valg af en anden leveringsform end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), uden unødig forsinkelse og under alle omstændigheder senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget meddelelse om din beslutning om at fortryde aftalen. Vi gennemfører en sådan tilbagebetaling med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion, medmindre du udtrykkeligt har indvilget i noget andet.

Vi kan tilbageholde tilbagebetalingen indtil vi har modtaget varen retur, med mindre du inden da har fremlagt dokumentation for at have returneret den.

Hvis du fortryder købet, bedes varen sendes til:

Livingoodies ApS, Bukkeballevej 2c, 2960 Rungsted Kyst

Du kan også aflevere pakken på den angivne adresse – da bedes du dog kontakte os og aftale i forvejen.

Hvad skal jeg sende med tilbage?

Du skal vedlægge en kopi af ordrebekræftelsen. Ekspeditionen går hurtigere hvis, du ligeledes udfylder vores formular/standardfortrydelsesformular.

Bemærk! Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav..


8. Oplysning om klagemuligheder

Hvis du vil klage over dit køb, kan du rette henvendelse til butikken på telefon +45 502 803, som vil tage sig af dit opkald. Skulle vi mod forventning ikke kunne blive enige om en løsning sammen, har du mulighed for at klage til:

Nævnenes Hus, Toldboden 2, 8800 Viborg via Klageportalen for Nævnenes Hus.

For at kunne klage, skal varen eller ydelsen, som du vil klage over, have kostet mindst 1.220 kr. og højst 100.000 kr. Det koster et gebyr at få klagen behandlet. 

Når du handler på en e-mærket webshop, kan du gratis få behandlet din sag hos e-mærket - uanset beløbet størrelse. Læs mere hér: https://www.emaerket.dk/gratis-sagsbehandling/

Har du bopæl i Danmark og handlet med en sælger udenfor Danmark, men indenfor EU, Norge, Island eller Storbritannien, kan du klage til Forbruger Europa her.

Hvis du bor i et andet EU-land, Norge eller Island, kan du kontakte Forbruger Europa-kontoret i det pågældende land.

Handelsbetingelserne er senest opdateret den 27. oktober 2025.

9. Standardfortrydelsesformular

(Denne formular udfyldes og returneres kun, hvis fortrydelsesretten gøres gældende)

 

Til:

Enwebshop.dk

Adresse

Postnr. og by

e-mail: xxx@xxx.dk

 

Jeg meddeler herved, at jeg ønsker at gøre fortrydelsesretten gældende i forbindelse med min købsaftale om følgende varer/tjenesteydelser:

_________________________________________________________

 

Bestilt den: ___________________    Modtaget den: ______________

 

Forbrugerens navn:

 ________________________________________________________

 

Forbrugerens adresse: 

 ________________________________________________________

 

Forbrugerens underskrift:

 ____________________________________   Dato: ______________

(kun hvis formularens indhold meddeles på papir)